Osaühingu Tahmamees Grupp OÜ müügitingimused:
Müüjaks on www.kontorimees.ee e-poodi haldav Osaühing Tahmamees Grupp OÜ (registrikood
14275700, asukoht Tartu, Riia 20, tel +372 7 700 700, e-post info@kontorimees.ee).
Ostjaks ehk kliendiks võib olla iga vähemalt 18-aastane füüsiline isik ja iga juriidiline isik, kes
enne tellimuse teostamist kinnitab, et on käesolevate tingimustega tutvunud ning nõustub ja
kohustub neid täitma. Ostutingimustes kasutatakse terminit ostja ka tarbijast ostja suhtes.
Käesolevad ostutingimused on ostjaga e-poe vahendusel sõlmitava müügilepingu
lahutamatuks osaks, reguleerides müüja ja ostja vahelist õigussuhet.
Kui füüsilisest isikust ostja on alla 18-aastane, kinnitab ta e-poe vahendusel tellimuse
esitamisega, et tema poolt müüjaga sõlmitava lepingu on tema seaduslik esindaja
vastavalt seadusele eelnevalt heaks kiitnud või et ta täidab lepinguga võetud kohustused
vahenditega, mille andis talle selleks otstarbeks või vabaks kasutamiseks tema seaduslik
esindaja või viimase nõusolekul kolmas isik.
Kui ostjaks on juriidiline isik, siis eeldab müüja, et juriidilise isiku nimel tellimuse esitaja
omab sellise tehingu tegemiseks kõiki õigusi ja volitusi. Kahtluse korral on müüjal õigus
tellimuse täitmine peatada, see katkestada või kauba väljastamisest keelduda kuni ostja
esindusõiguse tõendamiseni ostja poolt.
Kõik e-poe hinnad sisaldavad Eesti Vabariigis ostutehingu sooritamise hetkel kehtivat
käibemaksu, samuti muid riiklikke või kohaliku omavalitsuse poolt kehtestatud makse.
Ostja kohustub kasutama e-poe teenust heas usus ning juhindudes müüja poolt
kehtestatud ostutingimustest. Müüja säilitab käesolevad ostutingimused koos ostja
tellimusega enda andmebaasis. Tellimuse kinnitus koos ostutingimustega edastatakse
ostjale e-kirja teel pärast tellimuse tegemist.
Ostja vastutab kõikide e-poe ja selle vahendusel ostetud toodete kasutamist eeldavate
seadmete tarkvara andmesidesüsteemide muretsemise ja korrashoidmisega seotud
ning samuti muude e-poe kasutamisest põhjustatud kulutuste eest. Ostja vastutab
ostutingimuste, seaduste või heade kommete vastasest e-poe kasutamisest tekkinud
kahjude eest müüjale, teistele e-poe kasutajatele või kolmandatele isikutele.
Müüjal on õigus tellimuse täitmine peatada ning esitatud tellimus tühistada juhul, kui
on alust arvata, et tellimuse esitas piiratud teovõimega isik ilma seadusliku esindaja
eelneva nõusolekuta või isikul puudub tellimuse esitamiseks vajalik esindusõigus või on
ilmnenud mõni muu fakt, mis annab alust arvata, et tellimust ei esitatud hea usu ja
mõistlikkuse põhimõtteid arvesse võttes.
Ostja nõustub tingimusega, et ostja poolt ostude sooritamisel ebaeetilise või
kriminaalse käitumise ilmnemisel või müügilepingust taganemise õiguse
kuritarvitamisel on müüjal õigus sulgeda ostja kliendikonto ja keelduda teda edaspidi
teenindamast.
Käesolevates ostutingimustes reguleerimata küsimustes juhindutakse Eesti Vabariigis
kehtivast seadusandlusest.
E-poe kasutajaks registreerimine
Ostude sooritamiseks ei pea olema e-poe registreerunud kasutaja, kuid müüja soovitab ostjal
siiski endale kasutajakonto luua.
Müüja võtab tellimusi vastu ainult e-poe tellimiskeskkonna kaudu, e-maili teel või esindustes
kohapeal. Muul viisil edastatud tellimused täitmisele ei kuulu.
Toodete tellimisega seotud info
Toote kirjeldus on järgmine:
- toote nimetus;
- saadavus;
- tootja poolt kehtestatud müügigarantii pikkus
- hind (1 tk kohta, koos käibemaksuga ja ilma);
- pilt (mis oma olemuselt on illustratiivne ja võib erineda tegelikkusest);
- tehniline info (kui see on müüjale teada);
- “uus” (toode on tulnud müüki viimase nädala jooksul).
Lisavõimalused tootelehel:
- lisainfo päring (võimalus uurida toote kohta lähemalt, esitades küsimuse ja päringu
edastaja andmed);
- lisa ostukorvi;
Ostukorv
Ostukorvis sisaldub ostja jaoks järgmine info:
- valitud toote nimetus;
- tükihind;
- kogus (koguseid saab muuta vajutades kas miinus või plussmärgil või kui soovitakse
märkida kindlat kogust, siis tuleb vajutada numbrile pärast mida avaneb lahter, kuhu saab soovitud koguse numbrina märkida);
- rea summa (vastavalt mitu tk olete soovinud osta);
- summa kokku, kus nähtub kogu ostukorvi maksumus (koos käibemaksuga ja ilma).
- Toote eemaldamiseks ostukorvist tuleb vajutada sümbolil “eemalda”.
Ostu vormistamine
Ostu soovi ning ostukorvis olevate toodete sobivuse korral on võimalik sooritada tellimus
vajutades nupule “Kinnita ja maksa”.
Tellimiseks tuleb valida sobiv kättetoimetamisviis ja -aadress ning meelepärane makseviis.
Tasuda saab e-poes pangalingiga või ülekandega. Sularahas tasuda esinduses kohapeal. Tellimuse esitamisega võtab ostja kohustuse tellitu eest tasuda.
Toote puhul, mille esemeks on digitaalne sisu, kinnitab ostja tellimuse esitamisega muu hulgas
toote edastamise alustamise soovi ning tarbijast ostja korral ka arusaamist, et sellega kaotab
tarbijast ostja seadusjärgse 14-päevase taganemisõiguse. Senikaua kuni ostja ei ole tellitu eest
tasunud, puudub müüjal kohustus asuda tellimust täitma.
Tellimise hetkel on nähtav järgnev informatsioon:
- tellija andmed;
- ostukorvi maksumus;
- kättetoimetamise viis (võimalik on valida ise järele tulemise ja kullerteenuse kasutamise
vahel) ning piirangud, kui neid esineb. Kuller toimetab kaupa kätte E-R;
- makseviis
- kommentaar tellimusele (võimalik lisada kommentaar juhuks, kui see on tellimuse
täitmiseks oluline);
- kättetoimetamisaadress (olemasolevat aadressi on võimalik muuta vajutades “vali muu
aadress” nupule);
kui kõik vastab ostja poolt soovitule, tuleb vajutada ostutingimustega tutvumise nupule ning
nupule „Jätka“ pärast kõnealuste tingimustega tutvumist.
Juriidilistel isikutel on võimalus tellida kaupa ka ettemaksu arve alusel või sooritada ost
internetipangas makstes. Ettemaksu arve saadetakse e-kirjana. Pärast tellimuse eest tasumist
kas internetipangas või ettemaksuarve alusel tellib müüja kauba, mis saadetakse ostjale kas
kulleriga kui nii on soovitud või kutsutakse ostja kaubale järele müüja esindusse kui nii on ostja
poolt määratud. Arve esitatakse koos kaubaga. Kui kauba vastuvõtja ei suuda oma
isikusamasust või esindusõigust tõestada, ei ole müüja kohustatud tellitud kaupa väljastama.
Müüja kinnitab tellimuse saamist e-kirja teel. Samuti edastab müüja tellimuse täitmise käigus
ostjale teatise kauba orienteeruva saabumise aja kohta. Kõnealune aeg ei ole käsitletav kauba
kohustusliku kättetoimetamise ajana, kuivõrd kauba saabumise aeg võib müüjast sõltumatute
asjaolude tõttu muutuda.
Kui juriidilisest isikust ostja ei ole tellimuse eest tasunud (arvete puhul 1 tööpäev tellimuse
esitamisest kui müüja ei ole märkinud teisiti), tühistab müüja tellimuse automaatselt ning
müügileping loetakse tingimuse saabumata jätmise tõttu sõlmimata
- Konto (Sisselogimine)
Rubriigi “Minu Konto” all nähtub järgnev informatsioon:
- profiil (e-poe kasutajaga seotud andmed);
- aadressid (üld- ja kättetoimetamisaadress);
- jälgimisnimekiri;
- tellimuste ajalugu (siin saab jälgida ostude ajalugu).
Kauba kättetoimetamine
Kaup toimetatakse ostjani kullerteenust kasutades hiljemalt järgmisel tööpäeval, kui ostja on nii
määranud ja kaup on laos olemas. Kui kaupa laos pole, toimetatakse kaup kullerteenust
kasutades ostjani üldjuhul 3 tööpäeva jooksul pärast kauba jõudmist müüja esindusse. Müüjal
on õigus kasutada ostja poolt valitud kullerteenusest erinevat kullerteenust olukorras, kus
alternatiivset kullerteenust kasutades saab toimetada kauba ostjani kiiremini. Eestisisese
kättesaamisaadressi puhul saatekulu tellimustele ei lisandu.
- Kullerteenus hõlmab kulleri poolt kauba toimetamist ostja poolt märgitud
kättesaamisaadressile. Väikesemõõdulise kauba toimetab kuller ostja ukseni.
Suuremõõdulise kauba toimetab kuller ostja poolt märgitud kättesaamisaadressil asuva
maja ette, st kulleril puudub kohustus toimetada kaup ostja ukseni.
- Juhul, kui kauba kättetoimetamine ebaõnnestub kullerist sõltumatutel põhjustel kahel
järjestikusel korral, tuuakse kaup müüja esindusse tagasi. Sellisel juhul on ostjal võimalik
tulla kaubale järele müüja esindusse või paluda müüjal saata kaup uuesti kullerteenuse
vahendusel ostja poolt märgitud kättesaamisaadressile millisel juhul kohustub ostja
tasuma müüjale saatekulu katteks 5 eurot.
- Soovi korral võib ostja kauba kätte saada müüja esindusest. Sellisel juhul peab tellides
tegema vastava valiku.
- Veebipoes tooteinfo juures on oluline panna tähele tarnetähtaega, sest mõnedest
ladudest kauba kohaletoimetamise periood võib olla pikem kui 3 tööpäeva. Kui tarnetes
esineb müüjast sõltumatuid viivitusi (näiteks kaup on saanud otsa, kullerfirmal on
ootamatud probleemid jms), siis võetakse müüja esindusest ostjaga ühendust ja
selgitatakse asjaolusid ning tähtaegu.
- Füüsilisest isikust ostjale ja juriidilisest isikust ostja esindajale antakse kaup kätte isikut
tõendava dokumendi esitamisel. Kauba vastuvõtja esindusõiguses kahtlemise korral on
müüja töötajatel õigus seda kontrollida.
- Kauba vastuvõtja peab kauba vastuvõtmisel kontrollima vastuvõetava kauba koguste
vastavust saatelehele ja koheselt teavitama kullerit võimalikest erinevustest. Hilisemaid
pretensioone ei arvestata.
Tarbija taganemisõigus
Tarbijast ostjal on õigus taganeda ostu aluseks olevast müügilepingust 14 kalendripäeva jooksul
alates toote kättesaamisest, mida tõendab tarbijast ostja allkiri toote saate- või vastuvõtmise
lehel koos toote kättesaamise kuupäevaga. Müügilepingust taganemiseks peab tarbijast ostja
esitama müüjale 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse, milles tarbijast ostja märgib, kas
ta soovib lepingust taganemisel saada müüjalt tagasi ostuhinna või vahetada ostetud toote
mõne muu müüja poolt pakutava toote vastu.
Tarbijast ostjal puudub õigus tarbija taganemisõigusele tuginedes müügilepingust taganeda
pärast toote eest tasumist juhul, kui tooteks on:
- unikaalne asi, mis on valmistatud tarbijast ostja esitatud tingimuste kohaselt või on
müüja poolt spetsiaalselt tarbijast ostjale tellitud, arvestades tarbijast ostja isiklikke
vajadusi, mistõttu ei ole võimalik seda realiseerida kolmandatele isikutele;
- arvutitarkvara, arvutimängud, audio- ja videosalvestised ning selle sarnased tooted
juhul, kui tarbijast ostja on avanud toote pakendi;
- sellise digitaalse sisu edastamine, mida ei toimetata kätte füüsilisel andmekandjal;
- tooted või teenused, mille osas on seadusandja pidanud vajalikuks kehtestada
taganemisõiguse kasutamise piirangu (võlaõigusseaduse § 53 lõige 4); või kui
- taganemisõiguse kasutamine on vastuolus tarbija taganemisõiguse regulatsiooni
eesmärgiga või on vastuolus hea usu põhimõttega.
Tarbijast ostja poolt müügilepingust taganemise korral kohustub müüja tagastama tarbijast
ostjale toote eest tasutud ostuhinna kui tarbijast ostja ei ole avaldanud teistsugust soovi. Müüja
kannab raha tagastatud toote eest tarbijast ostja arvelduskontole hiljemalt 14 kalendripäeva
jooksul alates taganemisavalduse kättesaamisest eeldusel, et tarbijast ostja on tagastatava
toote müüjale tagastanud või esitanud tõendi, et tagastatav toode on müüjale saadetud
eeldusel, et ei esine alust ostjale tagastatava summa vähendamiseks või tasaarvestamiseks.
Juhul, kui toode on tarbijast ostja hinnangul puudusega, kohustub tarbijast ostja sellest müüjat
taganemisavalduses teavitama ning puuduse enne toote tagastamist fikseerima (nt pildi
tegemisega).
Tarbijast ostja poolt tagastatav toode peab olema komplektne (sisaldama kõiki toote pakendis
sisaldunud esemeid, sh lisavarustust ja nende pakendeid). Kui toode on ostetud kampaania
korras, kus tootele on lisatud veel mõni toode, tuleb tarbijast ostjal tagastada kogu komplekt, st
nii toode kui ka kõik sellele lisatu. Tagastatav toode ei tohi olla kasutatud. Toote kasutamiseks ei
loeta toote olemuses, omadustes ja toimimises veendumist viisil nagu oleks see lubatav
tavapäraselt poes. Tagastatava toote originaalpakend ei tohi olla rikutud ning peab olema
kaubandusliku välimusega.
Kui tarbijast ostja poolt tagastatav toode (ja/või selle pakend) on halvenenud, vigastatud või
kahjustunud, on müüjal õigus tasaarvestada toote väärtuse vähenemine tarbijast ostjale
tagastamisele kuuluva summaga. Tasaarvestamiseks saadab müüja tarbijast ostjale
tasaarvestamise avalduse tarbijast ostja poolt tellimuse vormistamisel teatatud e-posti
aadressile. Juhul, kui tarbijast ostja ei ole nõus tasaarvestamise teates või tarbijast ostjale
esitatud hüvitise nõudes näidatud väärtuse vähenemisega, on tarbijast ostjal õigus kaasata
toote väärtuse vähenemise kindlakstegemiseks sõltumatu ekspert. Ekspertiisiga seotud kulud
jagatakse võrdselt tarbijast ostja ja müüja vahel, v.a juhul, kui ühe poole seisukoht osutub
ekspertiisi tulemusena selgelt põhjendamatuks. Sellisel juhul kannab ekspertiisiga seotud kulud
pool, kelle seisukoht osutus põhjendamatuks.
Tarbijast ostja kohustub tarbija taganemisõigust kasutades tagastama toote müüja
kokkuleppeliselt.
Kui tarbijast ostja taganeb müügilepingust kasutades 14-päevast taganemisõigust, jäävad
tarbija kanda toote tagastamisega seotud otsesed kulud (sh transpordi- ja postikulud).
Müüja taganemisõigus
Müüjal on muu hulgas õigus ostjaga sõlmitud müügilepingust taganeda olukorras, kus tehnilise
vea tõttu on e-poes pakutava toote hind muutunud/muudetud võrreldes vastava toote tavalise
turuhinnaga ebamõistlikult odavaks ja müüja ei ole toote juures eraldi märkinud, et tegemist on
tema poolt kaubale kehtestatud erihinnaga, ning müüja ei ole toodet ostjale veel ära
saatnud/üle andnud. Müüjal on õigus sellisest müügilepingust taganeda 3 tööpäeva jooksul
alates vigase hinnaga sõlmitud müügilepingust teadasaamisest, esitades ostjale vastavasisulise
avalduse. Müüja kohustub müügilepingust taganemise korral hiljemalt 10 kalendripäeva jooksul
tagastama ostjale toote eest tasutud hinna ja transpordikulu.
Kauba mittevastavus lepingule
Toote sobivuse osas on võimalik saada konsultatsiooni müüja esindustes, müüja üldnumbrilt
+372 7 700 700 või saates e-kirja aadressile info@kontorimees.ee. Müügigarantiiaeg toodetele
on välja toodud veebipoes tooteinfo juures iga toote kohta eraldi.
Ostjal on õigus esitada pretensioon toote mittevastavuse osas, mis ilmneb 2 aasta jooksul alates
selle üleandmisest ostjale. Lisaks eeltoodud ostja õigusele esitada pretensioon 2 aasta jooksul,
võib toote suhtes kehtida ka tootja poolt antav garantii, mille olemasolu ja pikkuse kohta leiab
informatsiooni iga toote juures eraldi.
Tarbijast ostjal on õigus kasutada toote potentsiaalse lepingutingimuste mittevastavuse korral
kõiki seaduses sätestatud õiguskaitsevahendeid ning pöörduda kaebusega Tarbijakaitseameti
juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni poole, kelle pädevuses on lahendada tarbijast ostja
ja müüja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada
kokkuleppe teel eeldusel, et vaidlusaluse toote või teenuse väärtus on 20 või enam eurot.
Kaebuse läbivaatamine tarbijavaidluste komisjonis on pooltele tasuta. Juriidilistelt isikutelt
kaupa tagasi ei osteta.
Ostja peab hiljemalt 2 kuu jooksul toote puuduse ilmnemisest sellest müüjale teada andma,
esitades selleks müüjale vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pretensiooni.
Ostja peab pretensioonis märkima enda nime ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise
kuupäeva, tootel puuduse ilmnemise kuupäeva, puuduse ja selle avastamise kirjelduse ning
viitama või lisama pretensioonile toote ostu tõendava dokumendi.
Ostjal on tootel puuduse esinemise korral õigus nõuda müüjalt toote tasuta parandamist või
selle asendamist puudusteta toote vastu, selle võimatuse või ebamõistlikkuse korral aga
taganeda müügilepingust eeldustel, et müüjal ei ole võimalik toodet parandada või asendada
või parandamine ebaõnnestub või seda ei teostata mõistliku aja jooksul.
Müüja ei vastuta defektiga toodete poolt tekitatud kahjude eest nagu vara või informatsiooni
kahjustumine, käibe või kasumi kaotamine. Müügilepingust tulenev müüja vastutus on piiratud
toote maksumusega juhtudel, kus eelnev ei ole seadusega vastuolus.
E-poes sisalduv info
Müüja annab endast parima, et informatsioon, mis sisaldub müüja veebilehel, oleks korrektne ja
värske. Müüjal on õigus veebis olevat informatsiooni igal ajahetkel muuta, teha lisandusi ja
muudatusi ning samas ka informatsiooni kas osaliselt või täielikult veebilehelt eemaldada.
Müüja jätab endale õiguse korrigeerida hindu vastavalt vajadusele sellest potentsiaalseid ostjaid
eraldi etteteavitamata. Hindade muutumine ei oma tagasiulatuvat mõju juba tasutud, kuid
mitte veel kättetoimetatud tellimustele. Müüja e-poes ja esinduses kohalolevate kaupade
näidiste hinnad võivad erineda. Sellisel juhul loetakse kehtivaks müüja esinduses esitatud hind.
E-poes kajastatud info tegelikkusele mittevastavuse kahtluse tekkimise korral, on soovitatav
võtta enne tellimuse esitamist müüjaga ühendust ning paluda müüjalt kahtlustuse
kõrvaldamiseks selgitusi.
Küsimuste tekkimisel palun kirjutage meile e-posti teel info@kontorimees.ee või helistage
+372 7 700 700.